טיפול שיניים בטורקיה

טיפול שיניים בטורקיה

טיפול שיניים בטורקיה הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של שירותי הבריאות. טיפולי השיניים בטורקיה מסופקים על ידי מוסדות פרטיים וציבוריים כאחד, כאשר רוב האנשים מבקרים במוסדות פרטיים לצורך טיפולי השיניים שלהם.

מוסדות רפואת שיניים פרטיים בטורקיה אינם מסובסדים על ידי הממשלה, אך הם כן מספקים ביטוח לחולים המכסה את עלויות הטיפול הרפואי. מוסדות פרטיים גובים לעתים קרובות תשלום כבד עבור השירותים שלהם שיכול להגיע עד $200 לביקור. רוב המטופלים יבקרו במוסדות אלו רק כאשר יש להם בעיה חריפה בשיניים או כאשר הם צריכים לתקן משהו שנפגע במהלך טיפולים קודמים.

גם המוסדות הציבוריים בטורקיה אינם מסובסדים על ידי הממשלה, אך הם גובים הרבה פחות ממוסדות פרטיים עבור שירותי רפואת שיניים. מוסדות ציבוריים גובים לרוב רק 10$ לביקור, שזה הרבה פחות מהתעריפים שנגבים במקומות אחרים.

איגוד רפואת השיניים הטורקי (TDA) הוא ארגון ללא מטרות רווח הפועל לקידום בריאות הפה ומספק לציבור הטורקי הנחיות לטיפול שיניים. הם מספקים מידע על חומרים דנטליים, ציוד וטכניקות לשיפור הגישה לטיפול שיניים איכותי.

לטורקיה, כמו מדינות רבות אחרות, יש שיעורי השמנת יתר וסוכרת גבוהים מאוד. יש לו גם שיעור היגיינת פה נמוך וכן שיעורי הפלרה, שעלולים לגרום למחלות שיניים להתפשט בקצב מדאיג. איגוד רופאי השיניים הטורקי מציע טיפול שיניים חינם למי שזקוק לכך כדי שיוכלו להימנע ממחלות אלו מלהתפשט עוד יותר.

בקרב העם הטורקי, טיפולי שיניים בטורקיה סובלים מבעיה של תדמית שגויה. ישנן תפיסות שגויות רבות לגבי מערכת טיפולי השיניים בטורקיה, מה המוביל לגידול מדאיג במחלות הקשורות לבריאות הפה. טיפולי שיניים הם שירותי הבריאות הפחות מסופקים בטורקיה והם נחוצים ביותר. מקצוע רפואת השיניים לא הצליח למשוך מספיק רופאים בעשור האחרון. המספר הכולל של רופאי שיניים בטורקיה הוא בסביבות 6000. זה אולי נשמע לכם הרבה במונחים של מדינה קטנה כמו שלנו, אבל זה לא מספיק לאוכלוסייה העולה על 80 מיליון איש. מספר זה אינו מביא בחשבון את כל רופאי השיניים שעזבו את המדינה במהלך שנות ה-90, ואלה שנמלטו מהצדק במהלך ניסיון ההפיכה הכושל ב-15 ביולי 2016.

רק ל-12% מכלל האזרחים הטורקים יש כיסוי ביטוחי שיניים שבו הם יכולים להשתמש כדי לשלם עבור הטיפול שלהם.

כמה רופאי שיניים מוסמכים עובדים גם בחו"ל במדינות המפרץ ובמדינות מערביות כמו גרמניה וצרפת, שם הם מרוויחים כפול מהשכר שהם היו עושים אצל מעסיקים טורקים.

ישנן סיבות רבות לבריאות השיניים הטובה של הטורקים. החשוב שבהם הוא שהם מצחצחים שיניים באגרסיביות על בסיס קבוע ומבקרים אצל רופא השיניים על בסיס שנתי (כמעט 90% מהאוכלוסייה). כמו כן, הם לא צורכים סוכר כמו מדינות אחרות.

כשזה מגיע לטיפול בפה, לטורקים יש הרגלים בריאים וחזקים. במיוחד באזורים הכפריים, הטורקים מקפידים לצחצח שיניים פעמיים ביום ולהשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם אחת. לכן השיניים שלהם בדרך כלל בריאות וללא עששת.

טיפולי שיניים בטורקיה אינם מוגבלים רק לרופאי השיניים ולמרפאות השיניים. ממשלת טורקיה חוקקה חוק למתן טיפולי שיניים חינם לילדים מתחת לגיל 18, ביטוח בריאות ציבורי למבוגרים נזקקים ורשת ביטחון למי שאינם יכולים להרשות לעצמם טיפול שיניים.

בעזרת חוק זה, ישנן דרכים רבות בהן אנשים יכולים לקבל טיפול שיניים בטורקיה בקלות. ישנם גם בתי ספר רבים לרפואת שיניים בטורקיה המציעים קורסים בהיבטים שונים של רפואת שיניים כמו יישור שיניים, אנדודונט, פריודנטולוגיה וכירורגיית פה.

יש הבדל עצום בין איכות שירותי הבריאות הציבוריים המוצעים על ידי בתי חולים פרטיים בהשוואה לבתי חולים ציבוריים, וחשוב לציין שאם אתה גר מחוץ למדינה שלך כבר,

יש בעיה ענקית בטורקיה עם טיפולי שיניים. מתוך 34% מהאוכלוסייה שיש להם שיניים, רק 18% מקבלים טיפול שיניים קבוע. הדבר נובע בעיקר ממחיר וחוסר נגישות לשירותי שיניים למטופלים המתגוררים באזורים כפריים.

עבור אזרחיה המתגוררים באזורים מרוחקים, קבלת תור לרופא שיניים יכולה להיות קשה ויקרה. מערכת הבריאות הטורקית אינה מכסה את העלות עבור טיפול שורש ופרוצדורות יקרות אחרות כמו שתלים. משמעות הדבר היא שאנשים המתגוררים באזורים כפריים מסתיימים בכאב כרוני ושוחקים את שיניהם ללא צורך מכיוון שאינם יכולים להרשות לעצמם טיפול.

משרד הבריאות הטורקי עבד על הכנסת רופאי שיניים נוספים לאזורים כפריים כדי לסייע בטיפול בבעיה זו, אך ייקח זמן עד שמדיניות כזו תוכל ליצור שינויים משמעותיים עבור חולים נזקקים.

בטורקיה, עם אוכלוסייה של 81.5 מיליון תושבים, ישנם יותר מ-6,000 רופאי שיניים ויש מעל 2,000 בתי חולים ומרפאות שיניים במדינה.

כיום בטורקיה, טיפול שיניים הוא בראש סדר העדיפויות הלאומי, כאשר בריאות השיניים היא זכותו של מישהו לקבל גישה לטיפול באיכות טובה.

השתלת שיניים נחשבת לאופציה הטובה ביותר להחלפת שיניים אבודות וזהו אחד ההליכים הפופולריים ביותר ברפואת השיניים הטורקית.

כמה יתרונות של השתלת שיניים:

  • הטיפול משחזר שיניים אבודות ונראה טבעי.
  • יתרונות אסתטיים: ניתן לגרום לזה להיראות כמו השיניים הטבעיות שלך או לקבל כתרים קרמיים; זה יגרום לך להרגיש טוב יותר לגבי החיוך שלך.
  • עלות: הם יכולים להיות סבירים יותר מאשר חלופות אחרות כגון גשרים או תותבות מלאות.

רפואת שיניים טורקית הפכה לנפוצה הרבה יותר במקומות ציבוריים. זו לא רק אחת האפשרויות אם אתה יכול להרשות לעצמך טיפול שיניים טוב.

רופא שיניים טורקי לא רק יספק לך חיוך נהדר, אלא הוא גם מספק טיפול מונע לשמירה על בריאות השיניים. רופאי שיניים טורקים לוקחים בחשבון גורמים כמו גנטיקה, תזונה והרגלים בעת קביעת אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבור כל מטופל.

למרות התפתחויות אלו בענף רפואת השיניים הטורקית, עדיין ישנם אנשים רבים שאין להם גישה לטיפול זה עקב מיקום גיאוגרפי, חוסר כיסוי ביטוחי משתלם או חוסר מודעות לשירות זה.

 

המאמר באדיבות מרדכי שאבי ממקימי ‎דנטל לנד • פורטל לבריאות השן‎, ומנכ״ל משרד Easy Nationality המתמחה בקבלת דרכון פורטוגלי לצאצאי מגורשי ספרד.