איך אורך חיים בריא יכול להשפיע על בעיות אורתופדיות

הגוף שלנו הוא המכונה המשומנת והחכמה ביותר הקיימת באבולוציה, הוא גמיש, בעל מערכת סניטציה יעילה, מערכת תחושה, ובכוחות לחדש את עצמו, ולהעניק לנו את היכולת לנהל אורך חיים דינאמי וחופשי.
לא בכדי ברכת הבריאות היא הברכה החשובה ביותר, שאדם יכול לקבל, שמירה על אורך חיים בריא, מאפשרת שימור מיטבי של הגוף, ומונעת בעיות אורתופדיות.
כיצד אורך חיים בריא יכול להשפיע על בעיות אורתופדיות? על כך במאמר הבא!

בעיות אורתופדיות מתחילות בתזונה
זהו אינו סוד, שהפרזה בקמח, מלח וסוכר, עלולה להביא להשמנת יתר. הגוף שלנו דורש איזון,  כאשר הגוף סובל מעודף משקל, הרגליים עובדות קשה יותר, וכאשר הרגליים עובדות קשה יותר, הן מתחילות לפתח “שבילי מעקף”, שמסייעים להם “לשרוד” את המצב הבלתי מאוזן.
“שבילי המעקף” הללו אינם בריאים ואינם טבעיים, הם מביאים לכאבי גב תחתון, כאבים במפרקים, וכאבים בכפות הרגליים.

עומס יתר
עומס יתר בפעילות היום יומית כולל עמידה ממושכת, ישיבה, שאינה במנח ארגונומי, כזה המאפשר הורדת מתח ועומס ממפרקי הברכיים, הגב התחתון והכתפיים, העמסה לא נכונה ובריאה לגוף של משקלים גבוהים, התכופפות לא נכונה, ובעצם כמעט כל פעילות פיזית, שמבצעים עם הגוף ללא מודעות לתנועה נכונה. עומס יתר עלול להביא לכאב עמוס ומתמשך בגב התחתון, בברכיים, בכתפיים, בקרסוליים ובכפות הרגליים.

עומס יתר בפעילות ספורטיבית
פעילות ספורטיבית מאומצת היא פעילות בעצימות גבוהה, עצימות גובהה, היא כל תנועה הדומה או מפורשת כקפיצה, או דילוג מעל הקרקע, אם זו ריצה, קפיצה לגובה, רכיבת סוסים (שעלולה ליצור בעיות בגב תחתון) ואפילו רכיבה על אופניים, שעל אף בולמי הזעזועים , אינם מונעים ספיגה מלאה של החזר תנופה מהגוף.

שימוש יום יומי בנעליים, שאינן אורתופדיות
נעליים היום, אינן מצרך יקר, ונעליים רבות ,שמוצעות כיום בשוק, יש בכוחן לגרום לבעיות אורתופדיות רבות, כמו הלוקס ולגוס, צניחת קשת, פלטפוס וכאבים בדורבן הרגל. נעלי עקב, או נעליים עם עקב דק, הן נעליים אשר לא מווסתות את העברת עומס המשקל

אכילה לא מאוזנת
מחלות כמו סכרת, הן מחלות הנובעות מאורך חיים שאינו מאוזן, הלבלב לא מצליח לפרק את הסוכר, והגוף מגיב בתחלואה, שמשפיעה על לחץ הדם, ועל תפקוד איברים פנימיים אחרים. עודף הסוכר בגוף מביא בעיקר לתחלואות בגפיים, בכפות הידיים, בכפות הרגליים ומעלה.

פתרונות אורתופדיים לתיקון ולשיפור אורך החיים.
הרבה לפני הפתרונות האורתופדים, יש לאכול נכון, בייעוץ עם דיאטן קליני, ולבצע פעילות גופנית מתונה באופן קבוע.
פעילות גופנית מתונה כמו הליכה, או עבודת כל עם משקלים בינוניים מאשפרת לשמור על איזון בין מפרקי הגוף.
שימוש בנעליים אורתופדיות בין אם לפעילות ספורטיבית, ובין אם לפעילות יום יומית, ואפילו כנעלי ערב, מאפשרת לשמור על העברת משקל תקינה בגוף, ומונעת בעיות אורתופדיות כמו הלוקס ולגוס, דורבן ועוד. למידה של תנועה נכונה, תאפשר להרים משקלים כבדים, גם ללא כאבי גם תחתון.
וישיבה ארגונומית נכונה, תמנע שחיקה מתמשכת של מפרקי הברכיים.